måndag 17 januari 2011

Jag har inte blivit galen som visar flygbygge på min blogg!

Jag vill som stolt storebror visa upp min lillebrors första sprutmålade modell. En riktig goding! Detta har han gjort hemma med sin egen spruta, dvs utan min inblandning. Känns kul att få visa upp ett sådant här fint första projekt. Minns tillbaka på min egna upplevelse när jag sprutmålade för första gången. Det var en härlig känsla som satt kvar läng. Grattis Folke! Detta är bara början....
Vill minnas att han sa att den är målad med Tamiya akryl.








5 kommentarer:

  1. Blir ju kalas! Du har lyckats bra med målningen, bra övning inför "the real deal i 32" ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska bara göra något åt dekalerna och hitta knep för att sätta dit dom bra, sen blir det nog byggstart för den stora! :)

    SvaraRadera
  3. Okidoki, om du inte beställer så ska jag försöka fixa lite dekalvätska åt dig när jag åker ner :)

    SvaraRadera
  4. Trodde först Rickard hade byggt den. Det är med blandande känslor man tittar på den. Bra för att Rickard inte gått över till flyg, och jobbigt när ett förstaprojekt blir så här bra! Dekalvätskan kommer lösa dina "små missar".

    Mvh Hampus Nilsson

    SvaraRadera
  5. Tack!
    Du ska veta att Rickard var nära han också när puma hade rea på tamiyas 1/32 spitfire!

    SvaraRadera