tisdag 9 september 2014

Första för i år! En PzIII H


Då var den klar.... Nästan iallafall! Ska fästa vagn och figge på plattan samt sätta dit en liten skylt.
Har bloggat tidigare om detta bygge men det var länge sedan. Modellen är från Dragon och föreställer en Panzer III H som slogs genom Balkan och ner i Grekland. Vinjetten utspelar sig en försommardag utanför Athen. Fick inte riktigt den varma känslan som jag önskat. Det bruna framträder ganska mycket i förhållande till hur det ser ut i verkligheten. Med facit i hand skulle jag använt mer sandfärg. Men känner mig nöjd med resultatet iallafall.
Detta blir således mitt bidrag på C4. Kul att ha med något iallafall=)




Till sist en liten uppdatering på jeepen. Har kört med Life-Colors Olive Drab set. Nice om du frågar mig!


 

2 kommentarer:

  1. Så du kommer överens med LifeColor - det gör inte jag :-) ! Jag har i stort sett standardiserat på Gunze i sprutan.

    För övriga läsare: missa inte att klicka på bilderna, PzIII:an förtjänar att kollas på i större format! Skitsnygg!

    Hälsningar

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Tack Magnus!
    Som sagt... Bilderna är i brunaste laget men ger ändå en bra bild på hur den ser ut. Kul att du gillar den.
    Jag använde LifeColors egen thinner. Funkade helt ok. Vallejo Air kan jag dock ha lite problem med. Använder Tamiya nästan uteslutande. Inga problem:)

    SvaraRadera