fredag 30 december 2011

Bokslut 2011

Då var snart ytterligare ett byggår slut. När jag ser min sammanställning så ser det ganska bra ut men så har det inte kännts under året. 2011 är året du jag påbörjade fler modeller än vad jag färdigställt. Ingen bra trend men det är nog ganska vanligt bland modellbyggare. 4 färdiga och 7 påbörjade.




Panther G SteelWheel

CV9040

Ett icke färdigt men av olika anledningar avslutat bygge. En Kungstiger från Dragon

Tiger 1 Early

Stug III G

Panther G Early 

Panzer IV F2 

 Sdkfz9 Famo

 Sist men inte minst, Överste Senap som min sambo byggde i början av 2011.

6 kommentarer:

  1. Snygg samling modeller och påbörjade projekt!

    Tekniken utvecklas för varje modell och jag förundras av hur enkelt du får till vädringarna på vagnarna.

    Hoppas att överste Senap har funnit sig till rätta i sitt nya hem och att han vinner varje gång Cluedospelet kommer fram!?

    SvaraRadera
  2. Mycke snyggt där. Skulle vara kul och få se en fortsättning på cv90:n. Tycker färg tonen på kungstigern ser riktigt bra ut så synd om den inte blir nått mer med den.

    SvaraRadera
  3. Snygga byggen! T-55:an gillar jag! Coolt med Sovjetiska saker, det bara är så! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Tack grabbar!
    Jag känner själv att jag utvecklas efter varje bygge. Men det är ingen självklarhet att det jag tar mig för blir bra. Därför känner jag inte säker på min sak ännu. Har mycket kvar att lära!
    Vad gäller Kungstigern så blev jag ganska nöjd med både målning och chipping men hjulupphängningen blev helt år helvete! Därför är den ett avslutat kapittel.
    CV90 ligger och väntar på referensbilder. Fårse när jag får tag på dem.
    Håller med dig Mathias. Ryskt är ryskt, det bara är så=)

    Vad gäller Överste Senap så trivs han i sitt nya hem i Göteborg. Tyvärr förlorade han sist han spelade. Han har svårt att ta motgångar så vi får se om han bestämmer sig för att flytta=)

    Gott slut och gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Ja, ännu ett produktivt år för dig, bra jobbat! Många vagnar av de påbörjade ser ju nästan färdiga ut, ser ut som bara sista touchen ska på. Men dom får räknas till 2012.

    Vi ses på bygglördagen, hoppas jag! :)

    SvaraRadera
  6. Tack Niklas!
    Ja de är på god väg vissa av mina vagnar. Men vi får se om de tar sig hela vägen?

    Som det ser ut nu så kommer jag inte på lördag. Men allt kan hända!

    SvaraRadera