fredag 17 juni 2011

Tamiya JSU 152

Nu måste jag börja färdigställa lite modeller innan jag börjar på något nytt...tänkte jag och började på något nytt=)
Tamiyas JSU 152. Rolig modell att bygga. Ganska lättbyggd men krävde lite spackel och slipning. Inget allvarligt.



Syns kanske inte så bra på bilden ovan men jag har sänkt hjulen där fram för att efterlikna att den är framtung av kanonen vilket den var i verkligheten. Vagnen kommer få "frulleband". Dessa var betydligt lättare att bygga ihop än kungstigerns transportband. Metallpipan är från RB men i övrigt är allt original.



Längre hann jag inte. Jag upptäckte att min kompressor läckte olja in i luftslangen. Provade då att skruva ut pluggen på lufttanken vilket medförde att jag blev prickig. Det sprutade ut olja! Pratade med Johan på Pumahobby så det kommer att lösa sig. Skönt! Men irriterande!

Det var allt för denna gången!

2 kommentarer:

  1. Det är ju nästan alltid roligare att börja på något nytt än att slutföra något som legat ett tag :-) Ser bra ut hoppas du får ordning på kompressorn.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är roligt att börja på något nytt samtidigt som jag tycker att det är kul färdigställa också. Paradox!

    SvaraRadera