torsdag 25 augusti 2011

Panther G "Steel Wheel" projekt. Del3

Arbetet med Panthern går vidare.
Har målat detaljerna. På bilden syns kanske inte så mycket av detaljerna men färgerna jag använt ser man iallafall=)
De tre färgerna till vänster använder jag till trädetaljerna. Jag blandar ca 1/3 av varje färg. Det utgör grunden innan jag sedan smetar på oljefärg för att göra det mer realistiskt.
De tre färgerna i mitten använder jag till stål- och metalldetaljerna. Brunare nyans på vajrarn och svartare på verktyg och kulsprutorna.
De två till höger blandade jag till avgasrören.


Sedan var det på med dekalerna. Började med att blanklacka, därefter dekaler och slutligen ytterligare blanklack.

Nu får torka över natten. Imorgon är det dags för oljewash.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar