tisdag 5 april 2011

CV9040 fortsättning!

Då är det dags att uppdatera CV90 bygget!
Har sprutat på Vallejos gråa primer över hela vagnen. En favorit just nu! Vad som är väldigt trist är att gjutmärkena på ovansidan av motorluckan på framvagnen syns. Dvs mitt sliparbete syns=( Åtgärd? Många vagnar har maskeringsnät monterat lite här och där, bla på över motorluckan. Kanske en idé? Beställde iallafall ett Barracudanät på nätet och nu funderar jag på att täcka över min lilla miss. Får se hur jag gör?
En annan sak som inte gått enligt plan är banden. Använder gummibanden som medföljde men de är förstora! Man fick även länk för länk band men varje länk har två gjutmärken så det blir en jä... slipövning! Blev tvungen att kapa bort två länkar. Visste inte om jag skulle lyckas men det gick fint. Skarven kommer inte att synas när vagnen är klar.
Nu ska jag bara bestämma mig för hur jag ska måla den. Kanske en vintervagn?


4 kommentarer:

  1. Trist med banden...en riktig miss av Academy på en i övrigt bra modell. Likaså gjutmärken på motorluckorna. Får se om Hobby Boss lyckas bättre med sin CV9040C-vagn...

    Du är ju duktig på vinterkamo - så varför inte :-)

    Den är ju rätt läcker i helgrått också!!

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut och kul att se hur den framskrider. Själv är jag lite dålig på att köra med primer men kan misstänka att det förutom att få en bättre grund för färgen även avslöjar ens misstag innan man hunnit komma för långt i målningen.
    Behöver man något speciellt att tvätta sprutan med efter Vallejos primer eller att spä den med?

    SvaraRadera
  3. Visst är det en fin modell! Tur att det gick att fixa banden. Var nära på att beställa "Frulleband" till den men nu hoppar jag det. Det kan bli vinterkamo. Ska försöka bestämma mig=)

    Classe, du borde testa grå primer. Särskilt om man preshadear så tycker iallafall jag att det är lättare att bygga upp djup i målningen när man har en ljus bakgrund. Särskilt om plasten är gul från början eller om man har mycket fotoets. Ibland är plasten grå och då är det kanske inte lika nödvändigt. Men då är det som du skriver att det kan vara bra att upptäcka sina missar innan man lägger på grundfärgen.
    Vallejos primer är bara att skaka och hälla i sprutan. Smidigt! Jag rengör med Ajax fönsterputs eller Vallejos egen rengöring.

    Fortsättning följer...

    SvaraRadera
  4. Då skall jag ta och köpa mig en sådan flaska.

    SvaraRadera