fredag 4 mars 2011

Temabygget KLART! = Årets första!

Nu är min Soviet Army T55A klar och därmed är mitt bidrag till IPMS-sydost temabygge klart. "Kalla kriget". Ska bara sätta dit antennen också=)
Plattan kommer att vara en ren träplatta med en skylt samt det lilla märket. Längst ner syns ett exempel.
Till största del är vädringen gjord med Humbrol Enamel som jag sprutat på samt olika oljewasher. Har även använt lite MIG-pulver. Men min tanke var att inte använda pulver utan bara färger vilket blir ganska bra tycker jag.
Som sagt så är detta en Tamiya modell som är byggd rakt ur lådan. Riktigt trevlig! Blir nog flera i framtiden.






5 kommentarer:

  1. Riktigt köttig best det där! Och fin blev den, gillar att den är sådär härligt matt och dammig. Fick mig att tänka på en liknande känd vagn!
    http://www.youtube.com/watch?v=oMX7_z4ixFQ

    SvaraRadera
  2. "Rysk tyngd och dämpad känsla"...superbra jobbat! Du är verkligen duktig på att hitta nyanserna över hela vagnen - från torn till band!!

    Snyggt gjort med nedsmutsningen också, jag gillar när stridsdammet har lagt sig och vagnen ser använd ut.

    Basplattan blir läcker den med - vagnen framträder tydligare på en ren yta och stjärnan talar sitt tydliga språk...stormakt!

    SvaraRadera
  3. Tack pojkar! Kul att ni gillar den!
    Jäklar vad T55an i filmen blir rastad! Kul klipp=)

    Vad gäller vädringen så har jag som sagt gjort på ett för mig nytt sätt. Nästan bara olika färger. Blir helt ok men det går att utveckla.

    SvaraRadera
  4. Mycket imponerande och snyggt. Redan klar med tema bygget också själv har jag knappt bestämt mig för vad jag skall bygga är ju rätt brett område.

    Nu har även jag skaffat en byggblogg efter uppmaningen förra mötet.

    /Claes

    SvaraRadera