måndag 31 oktober 2011

Det blev ett brons!

Av mina fyra tävlingsbidrag fick jag ett brons för min Sdkfz 251/9 "Ostfront". Lite oväntat att det blev den som fick pris då jag inte själv tycker att den var den bästa av mina fyra. Lite förvånad men glad!
Priset blev en JS3M från Trumpeter skala 1/35 och en Abrams från Revell i skala 1/72 samt en modellkniv. JS3an är en fin byggsats men kanske inte något som jag kommer bygga. Inte i närtid iallafall. Abramsen ser också jättefin ut och jag blev faktiskt lite sugen på att bygga den till nästa C4.
Det var en väldigt trevlig helg i Malmö och på C4. Bla gick jag på en föreläsning om figurmålning. Jäkligt duktig kille som jag tyvärr inte minns namnet på. För min lillebrors del var det den första C4. Tyvärr gav det ingen utdelning men jag tror han är nöjd ändå samt sporrad att tävla nästa år igen. Vi blev tillfrågade om att vara domarlärlingar vilket vi givetvis ville! Jag fick vara med två duktiga byggare och domare (Janne N och Frank G) på utökad bedömning av dioramor. Spännande att se hur det går till. Lillebror var med på utökad bedömning av pansar. Det var nog en nyttig erfarenhet. Tror också att det var anledningen till att han gick och köpte en Jagdtiger i skala 1/35!

Inköp blev det en hel del såklart=)
Det blev 3 böcker, två modeller, färger och washer från AK och Vallejo. Något kul var också att ett par polska handlare var på plats men en hel del göttigt. Den ena hade dessutom bra priser så det blev lite fotoets, pipor, frulleband och lite resintillbehör.

Vill också gratulera Lasse för en fantastisk insats! STORT GRATTIS Lasse! Det är du värd!

6 kommentarer:

  1. Grattis till bronset. Blev bra utdelning för IPMS sydost byggarna.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Som jag förstått det är det svårt att få pris i pansar då det är så många bra byggare. Så då kommer vi se er som domare nästa år då?

    SvaraRadera
  3. Grattis Rickard!

    Håller med Mathias i kommentaren om tuff konkurrens...men det är bara på det igen!

    Jag fick inget för min Me262A-1a "Rot 13" förra året men i år blev det ett silver.

    Din och Folkes nyförvärvade kunskaper i domarrollen kan vi ha nytta av i föreningen...innan nästa tävling till exempel?!

    SvaraRadera
  4. Tack pojkar!
    Kommer nog ställa ut iallafall Panthern igen, dock med basplatta och lite mer finlir.
    Ja, domarrollen va spännande och lärorik. Delar gärna med mig vid tillfälle. Det är bra att ha i bakhuvudet när man bygger och jag hoppas på att vara lärling nästa år också. Tror man måste vara det ett par gånger innan man blir domare på riktigt.

    Tack igen!

    SvaraRadera
  5. Jag sällar mig till kören och gratulerar till bronset! Välförtjänt medalj, måste jag säga!

    Konkurrensen är tuff på tävlingarna, helt klart! Man är lite förundrad över hur domarna dömer ibland, men det är som Lasse säger, bara att försöka nästa år igen! :p

    SvaraRadera
  6. Tack Niklas!
    Du skulle ha sett danskarnas utställning av blåljusfordon i skala 1/72. Helt otrolig! Tog lite bilder till dig:) Mycket brandbilar från Köpenhamns brandkår och från Kastrups flygplatsräddning. Coolt!

    Tack igen!

    SvaraRadera