torsdag 20 december 2012

Det är mycket nu=)

Börjar känna mig som Lasse... dvs att ha många bollar i luften=) För nu är det mycket för att vara mig.
Lägesrapport
P51an: Jobbar just nu med fotoetset till förarutrymmet. Inga bilder ännu

Panthern: Väntar på målning efter att jag målat Hetzern.

Hetzern: Började med min vanliga blandning för band som jag även preshadede med. Fick mycket färg över så jag gav mig på en anna vagn som jag inte visat här tidigare men som jag nämner mer om nedan=)
Efter mycket eftertanke så valde jag att måla hela vagnen grön. Eftersom jag kommer böhöva återkomma till den färgen ville jag ha det enkelt och vad är enklare än att använda Vallejo Air? Vet inte? Bara skaka och droppa i sprutan. Smidigt och bra! Gillar nyansen, påminner om Tamiyas Deep Green som jag brukar använda.




Rätt eller fel men sedan målade jag de bruna fälten även om jag senare måste maskera och måla igen.


Därefter var det dags att ta fram maskeringen. Mycket bra och lättjobbad men det tar tid!
Det gula är också Vallejo. 4 delar Dark Yellow och 3 delar White.





Denna Kungstigern är ett projekt som startade i början av sommaren när min lillebror var på besök. Man skulle kunna kalla det ett gruppbygge. Han byggde Tamiyas Jagdtiger och jag byggde Tamiyas Kingtiger. Liknande vagnar och till viss del liknande målning. Nu har jag tjuvstartat Folke! Va inte riktigt meningen men eftersom jag fick ganska mycket färg över i sprutan tänkte jag... Va fan... Det är bara att köra. Så däför måste du nog komma ner och besöka mig så du kan jobba ikapp. Din modell står ju här och väntar;)


//R

2 kommentarer:

  1. Tyskarna hade minsann en förkärlek för riktigt fula kammon på sina ställen.. :P

    Alltid kul att följa din väg mot slutresultatet. Fult kammo eller ej, snyggt blir det du gör i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan undra hur de tänkte iblan men jag måste säga att jag gillar dem. Gör sig coolt på modell dessutom.

    Hur går det för dig med din 1/32a? =)

    SvaraRadera