fredag 1 oktober 2010

Figurer och basplatta en bit påväg.....

Här kommer en uppdattering på Panther bygget. Först ut är figgurerna. De som saknas är sladdar till lurarna. Tänkte skala en gammal sladd och ta tunn koppartråd. Tror det kan funka.



Sen var det basplattan. Första bilden är själva grunden i plattan målad med brun. Sedan är gräset, buskar och staket ditlimmat. Efter det målad jag gräset i olika nyanser. Fick tipset av Lasse att lägga på lite buff i grästopparna vilket jag tänker göra. Men det blir i slutet. Nu har jag lagt någon timme på att måla ljusgråa stenar här och där. Inte så kul! Men skam den som ger sig=) Nästa gång jag ger mig på det ska jag måla med lite mörkare grå. Suck..... eller jättekul menar jag!






5 kommentarer:

  1. Kul att du startat en blogg! Jag tror att du har massa tips att ge även om det är mest pansar! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe...det ser ut som att första snön har kommit på nedersta bilden!? Hur går det med att måla 4 nyanser av grått?

    Det ska bli intressant att se hur du får till telefonikabeln till hörlurarna - en liten detalj men ack så kul!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack för era inlägg! Det kan ju bli något mer än pansar... man vet aldrig=)
    Ja, bilden längst ner är lite ljus och missvisande. Jag kommer måla tre gråa och en brungrå nyans. Valde en ganska ljus grå först eftersom jag kommer lägga en oljewash över hela som kommer mörka ner det hela lite. Jag tror att det kan bli bra. Håller på med den andra nyansen för närvarande. Kommer kanske mer bilder ikväll?
    Hörluranra ska bli spännande. Hittar ingen lämplig sladd men jag har inte lagt så mycke energi i frågan ännu.

    SvaraRadera
  4. Måste säga att jag tycker du bara blir duktigare och duktigare i ditt byggande! Jag håller tummarna för dig i Malmö, tycker du är väl värd ett pris denna gången!

    SvaraRadera
  5. Tack Niklas! Det värmer! Känner själv att jag utvecklas.

    SvaraRadera