lördag 23 oktober 2010

Nytt projekt! Sdkfz 251/9

Hade lite tid över igår så jag började på ett nytt projekt. Hade svårt att bestämma mig men till sist föll det på Tamiyas Sdkfz 251/1 som jag inhandlade under besöket i grannlandet Danmark i våras. Stoppel hette den trevliga butiken.


Köpte till en detaljsats från Verlinden som innehöll bla motor. Men jag väljer att inte ha motorluckorna öppna men där fanns en hel del annat också. Fotoets är pilligt! Men det blir snyggt.


Så här ser byggläget ut efter kvällen.


Jag brukar försöka bygga så mycket som möjligt innan jag målar men i detta fallet kommer jag att måla i olika etapper. Eftersom det är ett öppet fordon med många skrymslen och vrån underlättar det om man inte limmar ihop allt på en gång.
Det var allt för denna gången. Blir nog inte så mycket mer innan C4.

4 kommentarer:

  1. Jäklar, här går det undan minsann! Kul att se ett nytt projekt, intressant val också. Är Panthern klar inför helgen nu då? :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Niklas om att det går undan! Är mycket imponerad över ditt tempo. Det ska bli mycket intressant att studera din Panther på C4.

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Tack så mycket!
    Ja Panthern är så nära klar det går att komma. Men ändå inte helt=) På lördar kommer den vara helt klar.
    Kände att jag ville börja med något nytt. Tamiyas Sdkfz 251 innehåller inte så mycket delar därför kom jag ganska långt på en kväll.
    Nästa steg är att måla inredningen.

    SvaraRadera
  4. Nya projekt är kul...just starten är spännande och se hela modellen ta form.

    Ut med bilder under målningsfaserna - jag är nyfiken på hur du målar eftersom att det mesta är monterat!?

    Lycka till i Malmö!

    SvaraRadera