fredag 18 november 2011

Panzer IV F2 "Back in the mud" Del 2

Min diorama idé växer med mer detaljer. Vagnen kommer att ha några av sina luckor öppna och därför vill jag att det ska synas lite detaljer när man tittar in. Byggsatsen saknar inredning men istället för att köpa en dyr resinsats med inredning bestämde jag mig för att slakta en gammal modell av Panzer IV som jag har liggande. Det är en av Dragons Panzer IV C som jag påbörjade för ett par år sedan men som jag troligtvis aldrig kommer att bygga klart av olika anledningar. Den har inredning till tornet som kommer väl till hands.
Inredningen kanske inte är exakt som den ska vara till en Pz IV F2 men det kommer inte att synas så väl när det är klart så det får duga.
Inredningen passar inte perfekt men det behövdes inga större modifieringar för att få till det hyfsat.
Detta kommer kräva mer målnings- och vädringsarbete men jag tror det kan vara värt det ur ett helhets perspektiv.

Kan fortfarande inte ge en bra bild över hur dioramat kommer att se ut. Ni får helt enkelt vänta=)
Elias! Kan inte kommentera på din blogg. Får upp felmeddelande hela tiden=( Hur som...
Välkommen tillbaka med byggandet! Ska bli spännande att följa. Kul att du delger dina personliga reflektioner om modellen och byggandet. Fortsätt gärna med det.

3 kommentarer:

  1. Ser bra ut Rickard. Blir alltid extra snyggt med lite inredning i vagnen!

    Tack Rickard, kommer förmodligen uppdatera lite oftare nu i alla fall ;) Vad får du för felmeddelande? Ska se om jag kan hitta någon lösning.

    SvaraRadera
  2. Öppna luckor är spännande gör modellen extra intressant. Skall bli spännande att följa fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Tack grabbar!
    Håller på med ytterligare detaljer. Mer bilder kommer..
    Vad gäller felmeddelande på din sida Elias så står det bara att jag inte är behörig att posta på denna sida. Konstigt!

    SvaraRadera