lördag 29 januari 2011

Låt mig presentera...

....Överste Senap!
Ännu ett projekt som jag själv inte har byggt men är lite skyldig till ändå.
Överste Senap är den gula figuren i sällskapsspelet Cluedo. Han saknades när min sambo Fridas syster köpte spelet begagnat på nätet. Då kom Frida på idén att tillverka honom själv. Här ser ni resultatet.


Just nu ligger han i ett paket på posten påväg till systern som är helt ovetande. Hon läser förhoppningsvis inte min blogg=) I paketet ligger även en lapp med denna text:
God middag mitt namn är Överste Senap. Jag är nyligen hemkommen från en manöver i fjärran öster. Det har kommit till min kännedom att det är här jag skall bedriva rekreation på obestämd tid. Jag ser med fördel att ni tillhandahåller cigarr och morgontofflor, då jag ärar er med min visit. Se så sätt fart, ta hand om mitt bagage och för mig till mitt boende. 

För er som inte känner igen gubben så kommer han från Tamiyas "Famous Generals". Hon har själv gjort det mesta. Han är målad med Vallejo och konstnärsoljefärg och har ganska mycket mattlack över sig så att han inte förstörs under spelets gång.
Inte illa för att vara första och kanske enda gången hon bygger och målar en plastgubbe. Men vem vet.... Detta kanske var starten på en modelbyggarkarriär=)

2 kommentarer:

  1. Haha...

    "Var hälsad Överste - välkommen hem efter en lyckad manöver. Hoppas att ni finner er till rätta och att ni får den rekreation som behövs efter lång tids bortavaro."

    Snyggt jobbat Frida! Du har en framtid - det ser jag direkt. Du har i och för sig många års erfarenhet av att "måla" ansikten...smink alltså..hehe.
    Överste Senap blev riktigt fin, med highlightade kläder och oljewash. Hoppas att den finner sin plats i Cluedospelet.

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar den! Jag har haft ett jäkla bestyr med att hålla isär alla begrepp och tekniker. Var tvungen att lägga ut honom på Sthlm sidan också så jag får känna på hur det är att vara en riktig modellbyggare..
    Mvh Frida

    SvaraRadera