onsdag 4 januari 2012

Puma hobby

Som ni även kan läsa på Lasses blogg så var vi hos Johan i Mönsterås idag och besökte Puma hobbys nya lokal. Mycket trevligt! Som vanligt... Han har mycket i sin butik/lokaler, även sådant som han inte har på hemsidan. Därför är det helt klart värt ett besök.

Vad köpte jag då.... Tamiyas nya P51D Mustang Skala 1/32! Nej, jag har inte blivit galen....eller så har jag det=) Den är iallafall helt otroligt fin. Både modellen men framförallt flygmaskinen i sig.


Inte nog med det, Lasse fixade en Messerschmitt Me262 till mig. Detta är också en kanonbyggsats från Tamiya. Så nu ska det byggas och bloggas flyg så småningom.


Vill också tacka Lasse och Johan för en trevlig dag!

8 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka till flygbyggandet :-) Vem trodde väl det :-) ?!

    Håller med om att Tamiyas P-51D är fin eller rent av OUTSTANDING!! Grattis till ett bara köp!

    Som jag sa i bilen...ett tema på flyg i 1/32 kan vi väl få till i IPMS Sydost - eller vad säger ni andra!?

    SvaraRadera
  2. Trevligt! Det går inte bara att trampa runt där nere i dyn. Upp i det blå :)

    1/32-temat låter annars intressant. Som om jag någonsin skulle få något gjort...

    SvaraRadera
  3. Vet fortfarande inte om det känns bra att jag ska ge mig på flygbyggandet igen.
    Skräckblandadförtjusning:) Hur som...det ska bli kul att bygga lite flyg. Har ju faktiskt även en Ferret liggande. Inte lika sugen på att bygga den som jag är med de andra men det kan ju vara en bra övning.

    SvaraRadera
  4. Bra inköp! Det verkar som om den mörka sidan börjar släppa greppet om dig! :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker allt du ska grotta till din Ferret med ERA-pansar eller ännu hellre Dunkelgelb och Zimmerit!

    SvaraRadera
  6. ...eller varför inte korta av vingarna lite. Flygkroppen liknar lite en Sd.Kfz.234.
    En fiktiv 8-Rad och komplettera med en torkställning på taket. Funk-Ferret :-)

    SvaraRadera
  7. Trevligt att du börjar gå över till den rätta sidan! Jag är också väldigt, väldigt sugen på Mustangen, och ett gruppbygge i 1/32 vore helt klart väldigt kul.

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja säga att det är dem mörka sidan som tagit tag i mig och sugit tillbaka mig i flygträsket. Jag trodde ju som sagt att jag lämnat det bakom mig och gått vidare i livet:) Skämt och sido... Tycker det ska bli spännande att ge sig på ett par plan igen nu när jag utvecklat min bygg- & målningsteknik de sista åren. Känner mig nöjd med de två modellerna. De är som sagt riktigt fina. Gruppbygge tycker jag absolut att vi ska få till! Elias, du har ju tjuvstartat:)
    Får se vad jag hittar på med Ferreten. Bra idéer Janne! Zimmerit hade jag tänkt på innan men inte 234an. Mmm... Får se!

    SvaraRadera