lördag 28 januari 2012

Sdkfz 9 Famo "Back in the mud" Del 8

Som Lasse skriver på sin blogg så jobbade jag ganska mycket med Ak-interactivs "hårspray" igår.
Gjorde en hel del målning också. Ska försöka beskriva vad jag gjort.
Efter jag satt ihop resterande delarna av kroppen sprutade jag över ett lager blank ocean lack som skydd. Vet inte om detta är nödvändigt men jag tar det säkra före det osäkra.
Efter det sprutade jag på ca 3 lager av Worn Effects och Heavy Chipping.


Sedan fick den ett lager XF60 blandat med lite X2 samt ytterlgare lite X2 på sina ställen.


Nu var det dags för kammot. Började med grön. En ny blandning som jag inte testat innan men som jag tycker blev ganska bra.


Även lite rödbrunt får pryda vagnen.


Nu är det dags för chipping. Pensel med vatten och så var det bara att gå över hela fordonet.


Lite detaljer...


Känner mig nöjd så här långt. Nu ska jag försegla med blanklack inför fortsatt vädring. Ska även måla lite detaljer. Vädringen kommer förövrigt att ske med Ak-Interactivs prylar. Här ska testas! =)

Vad tycks?

4 kommentarer:

  1. Tycker det ser bra ut men jag kanske skulle vilja se lite mer metallglans i den färg som kommer fram under. Skall bli kul att se fortsättningen

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar den Classe!
    Det där med metallglans ska jag ta i beaktande. Tanken är ju att fordonet var målat grått vid leverans till förbandet och att besättningen sedan målad den själv. Detta var vanligt förekommande och det medförde också att den yttersta färgen lätt skavdes av. Jag kommer också ha mörkare chipping som ska efterlikna djupare skador.
    Tack för titten!

    SvaraRadera