tisdag 3 januari 2012

Sdkfz 9 Famo "Back in the mud" Del 6

God fortsättning! Då har jag äntligen haft tid att bygga mellan flyttlådorna. Har scratchbyggt lite på motorn och motorrummet. Har även byggt så långt att det är dags för primer. All last till flaket är också klart och ska målas. Ska göra ett skynke också men det blir senare när jag vet hur Famon ska lastas.
Är inte så bra på att scratchbygga men jag tycker det är kul. Har haft en del referensbilder men jag har utelämnat en del detaljer. Bla de små stängerna till värmereglaget samt en del smånitar. Man ser iallafall något extra när man tittar in.




Trodde att det skulle vara mer sladdar på motorn. Men fick med det mesta.


Det är lite plast som ska täckas med färg minst sagt....


Till sist så var jag bara tvungen att lägga ut en bild på båda modellerna. Famon är ganska stor men jag trodde att den skulle vara större.
Nu är det primer för hela slanten!

3 kommentarer:

  1. Blir intressant att se kompositionen av dioramat. Har du något hobbyrum då dit ni flyttar?

    SvaraRadera
  2. Snygga detaljer! Nu har jag sett de IRL också och det kan bli riktigt bra! Ett par små detaljer men ack så viktiga...de höjer helheten tror jag :-)

    SvaraRadera
  3. Kikade lite på dioramaidén i morse innan jag och Lasse åkte till Puma. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Får se vad det blir...
    Tyvärr ligger inte "inreda och befästa hobbyrum" överst på priolistan men rummet finns iallafall=)
    Nästan lika stort som det jag har.

    Kul att du gillar min detaljering Lasse. Du vet ju vilken nivå jag har valt att ligga på med denna och jag tror också att det höjer intrycket på helheten.
    Tack för idag!

    SvaraRadera