torsdag 12 januari 2012

Worn Effects

Hårspraysmetoden i all ära men Worn Effects "is the shit". Har testat hårspray några gånger och det är inte alltid det vill funka samt att det luktar ganska skarpt. Så är det inte med Worn Effects. Den luktar inget och den funkade på första försöket. Vet inte vad det är med hårspray men det funkar som sagt inte alltid eller är det jag som gör något fel?

Testade Worn Effects på bla Famons motor och nu även på min Panzer IVa som jag förövrigt har målat idag.



Det jag gjorde var att måla ljuddämparen och de extra bandlänkrna och sedan på med Worn Effects. Jag lät det torka lite innan jag sedan påbörjade målningen. Efter målningen tog jag bara svenskt kranvatten på en pensel och började chippa. Enkelt!



...och så här ser den ut nu. Ska måla lite detaljer innan jag ska blanklacka det hela för att sedan på med dekaler.

2 kommentarer:

  1. Intressant läsning och snyggt blev det också. Kanske går att använda sig av för att chippa ett flygplan också. Var köper man det?

    SvaraRadera
  2. Tack Classe!
    Ja, det funkar nog till flygetyg också. Har sett en del WW2 kärror där de använt det.
    Jag köpte mitt på ministuff.se
    Kan rekommendera Ak-Interactivs andra produkter också.

    SvaraRadera