tisdag 10 januari 2012

Sdkfz 9 Famo "Back in the mud" Del 7

Har suttit ett par dagar med mitt dioramaprojekt. Kom en bra bit på väg men idag gick det faktiskt inget vidare. Efter gårdagens och förmiddagens målnings- och vädringsarbete konstaterade jag att det inte alls ser ut som jag tänkt mig. Då är det tur att det finns Ajax fönsterputs=) Bara duscha, och se färgen rinna av. Så var vi tillbaka några steg=( Men bättre det... Nu så har efter några timmar till så känns det som att det var ett bra beslut. Så här ser det ut just nu.
Aahaa... Den ska vara grå tänker ni. Nej, det kommer den inte att vara. Vänta och se=)

Har en hel del kvar på motorn men grundchippingen är klar.




Påbörjad chippning


Har målat växellådan med Tamiyas nya XF84, Dark Iron. Den kommer inte att synas men jag har ändå lagt lite tid på att testa vädring mm. Slutresultatet på växellådan är inte 100% men jag har lärt mig mycket på vägen.

Detta är inte allt som är målat men det ger en bild iallafall.... mycket plast.....


Det kanske inte ser ut som någon stor uppdatering men jag kan försäkra er om att den varit tidskrävande. Har iallafall lärt mig mycket och det känns bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar