torsdag 18 november 2010

Det är knappt jag vågar publicera detta bygge...

...eftersom det är ett bevis på att jag är ganska lättpåverkad. Ja! Det är Lasses fel=) Men nu är det iallafall gjort=) Jag har byggt något som inte är från WW2. En M113. Inte nog med att jag bygger "modernt", jag har även gått ifrån mina pricip att bygga en modell i taget. Jag fick tid över efter washen på min 251a så jag satte fart med nästa projekt. Köpte den på C4 för 150kr. En riktig Tamiya. Lättbyggd med få delar. Började igår och det tog ca 6h att göra den klar för målning. Den är byggd rakt ur lådan med undantaget att jag fäst tandtråd till packningarna som ska sitta utanpå vagnen.
Jag byggde färdigt så mycket som möjligt. Det som återstår på själva vagnen är skärmarna. Sedan ska ju såklart packning och HMGn på.


Klar för målning.





Började med Vallejos grå Primer. Gillar inte den gula plasten när jag ska måla men däremot gör sig grå väldigt bra.


Började med att måla hjul och band. Hade mycket färg över så jag preshadede vagnen också. Det var inte tanken från början eftersom jag inte tror att det inte kommer synas. Men syns det så syns det.
Färgen jag använde är Tamiya XF64 och XF51 50/50 blandning. Sedan häller jag i svart och blandar tills jag är nöjd. (Den uppmärksamme kan se att jag missat att preshada en ryggsäck)

Här har jag limmat fast skärmarna och sputat på grundfärgen. XF67 Nato Green. Det kom lite utanför på banden men det gör inte så mycket. Efter all vädring kommer det inte att synas.
All målning påbörjades idag och det har tagit ca 5h.
Det var allt! Återkommer kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar