torsdag 18 november 2010

Uppdatering på 251an

Har varit iväg och jobbat vilket har gjort att det inte blivit så mycket byggt. MEN! Här kommer en (inte så stor) uppdatering på 251an.

Målade detaljerna med Vallejo. Blaskade på ett lager oljewash över hela som fick torka över natten.
Washen bestod av konstnärsoljefärg. Ivory black och Raw Umber blandat med Balsaterpentin.
Dagen efter torrborstade jag allt med en ljusgul blandning. Detta brukar jag göra med Vallejo men jag testade att använde oljefärg. Blandade vanlig gul med raw umber samt vit för att ljusa upp. Funkade väldigt bra att torrborsta med oljefärg. Särskilt eftersom det var ganska stora ytor. Blandade önskad nyans med penseln och sedan torkade jag av all färg så att penseln nästan var torr. Sen var det bara att borsta över hela rasket.






Nästa steg blir att chippa och vädra inan jag limmar ihop och påbörjar utvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar