tisdag 30 november 2010

Ännu en uppdatering på 251an

Kunde inte hålla mig från byggandet idag heller=)
Va nere i Ronnebys enda hobbyaffär. Pysselboden som säljer Panduro. Köpte en vit vattenfärg på tub till "Whitewashen" som ska kladdas på 251an.
Klickade ut en klick som jag blandade med vatten och en klick som fick va som den var. Sedan tog jag en pensel och började måla med de olika blandningarna. Det var ganska kul att bara kleta med penseln. Tillhör inte vanlighetena.

Efter det tog jag vanligt vatten och en pensel och strök över hela vagnen så det ser ut som att regn och rusk har spolat bort färgen.


Efter 5min var det tort och då sprutade jag på mattlack för att skydda det hela. Men innan lacken så gjorde jag klart trädetaljerna med oljefärg. Nästa steg var att göra en oljewash för att mörka ner den lite samt få tillbaka djupet.



Än så länge känner jag mig nöjd med resultatet. Nu ska den vädras mm. Har även börjat fundera på en basplatta. Tanken har funnits där hela tiden men den ändras allt eftersom. Det kommer bli en ganska lite platta som utspelar sig på östfonten senare delen på vintern med ett par figurer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar